A digitalizáció térnyerésével a médiapiaci szakemberek a helyi lakosság elérésére évről-évre fokozottabban használják az online felületeket, a hirdetők a targetálás (célzás) eszközeit (pl. Google kereső, Facebook, Instagram), ugyanakkor a klasszikus helyi médiumok száma, nem változik.

A helyi médiafogyasztási szokások vizsgálatánál megfigyelhető, hogy az idősebb korosztály a klasszikus helyi médiumokban, a fiatalok elsősorban a digitális felületeken tájékozódnak.

Az online tartalomfogyasztás erősödése lokálisan is megállíthatatlannak tűnik, a helyi hírszolgáltató és szórakoztató portálok száma dinamikusan nő, azonban Magyarországon a helyi közösség életének, változatlanul meghatározó a klasszikus helyi médiumok szerepe.

2020-ban több, mint 1800 nyomtatott, helyi újság, 300 helyi TV, 200 helyi rádió és 150 helyi honlap működik, több ezer közterületi eszköz áll a tartalomszolgáltatók és a hirdetők rendelkezésére.

A helyi önkormányzatok és vállalkozók jelentős erőforrásokat mozgósítanak, hogy a helyi lakosokat tájékoztassák a helyben történtekről, informálják a helyi eseményekről, továbbá reklámozási lehetőségekkel lendítsék előre a helyi gazdaságot.

A helyi lakosok hatékonyan elérhetők, ha ötvözzük a helyi digitális és hagyományos médiumokat, illetve jól célzott, lokális tartalommal támogatjuk a helyiek érzelmi kötődését, ebben segíti Önt vállalkozásunk.