2021. augusztus 23-án, Magyarországon elsőként indult el lokális tartalomszolgáltató weboldalak felületein olyan display kampány, amelyben a Hirdető saját adserverén keresztül méri a megjelenések hatékonyságát.
A Geotarget Kft. www.geotarget.hu lokális online és offline reklámkampányok optimalizálására szakosodott sales house. A cég kivitelezésében megvalósuló kampány célja, hogy minél több érdeklődő magánszemély jelentkezzen a legközelebbi Ford márkakereskedőhöz tesztvezetésre, amelyet a Ford 50.000 Ft kedvezménnyel jutalmaz.
A digitális közönségmérésben, a gemiusAudience kutatásban nem szereplő lokális (Niche) tartalomszolgáltatók és kiadók, nem láthatók a reklámügynökségek és a multinacionális vállalatok „médiatérképén”, ezért a kampánytervezésnél a www.similarweb.com adatai alapján kerültek a leglátogatottabb helyi weboldalak leválogatásra: TOP OF LOCALS, a 25 leglátogatottabb lokális weboldal a megyei jogú városokban – GeoTarget
A weboldalak kiválasztásánál további kiemelt szempont a helyi tartalom aránya, a lokálisan átlag feletti affinitású, adott településhez emocionális kötődő célcsoport elérése, – kiemelten a közösségi véleményvezérek – akik jelentősen befolyásolják a helyben élők életét, fogyasztási szokásait, azok a lokális tartalomszolgáltatók, amelyek a helyi hagyományokat, szokásokat, gazdasági, geopolitikai szempontokat figyelembe véve szolgálják ki a lakosság médiafogyasztási igényeit.
A leválogatott weboldalakon kiválasztásra kerültek a leghatékonyabb desktop és mobil nézetre optimalizált főoldali és cikkoldali, többnyire IAB standard banner méretek, továbbá azok a tartalomszolgáltatók, amelyek képesek bármilyen formátumú hirdetés beszerkesztésére, minimum két mérőkóddal. Az egyik az „AV mérőkód”, – ezzel mérik a kreatív megjelenések számát az adott oldalon -, a másik a „Click mérőkód”, amivel a Ford Médiaügynöksége a kattintásokat méri a saját adserverén keresztül.
A kéthetes kampányidőszakban fix, előre vállalt AV-t teljesítenek a résztvevő megyeszékhelyi, illetve városi, önkormányzati weboldalak, mint például a www.nyiregyhaza.hu; www.behir.hu; www.dehir.hu; www.erdmost.hu; www.hiros.hu, www.gyorplusz.hu; www.fmc.hu és a leglátogatottabb helyi, kereskedelmi portálok, mint például a www.pecsaktual.hu; www.74nullanulla.hu, www.haromhatar.hu; www.szegeder.hu; www.vehir.hu; www.csodalatosbalaton.hu; www.budapestkornyeke.hu.
További információ: hauk.zoltan@geotarget.hu