COVID UTÁN, COVID ELŐTT: NAGYVÁROSI IRÁNYBA MOZDUL A VÁSÁRLÓERŐ

– helyi médiahírek a GeoTargettől 

Magyarországon 2020 elején több mint 4.5 ezer helyi médium működött a magyar tulajdonú Whitereport (www.whitereport.co.uk/) nemzetközi kutató cég adatai szerint, ezzel a legnagyobb médiumszámú szegmenst  képezi. A www.geotarget.hu a releváns helyi médiumokban a rádióktól a lapokon át a honlapokig, továbbá a helyi közösségi csoportokig igyekszik nyomon követni a változásokat és megosztani információit hirdető partnereivel. 

A helyimédia-piacokon több fontos változás következett be az elmúlt hónapokban. A Whitereport Válságmonitora kiemeli, hogy hirdetői szempontból talán a legfontosabb, hogy a vásárlóerő tovább polarizálódik és egyre inkább a nagyvárosok, megyeszékhelyek felé terelődik a fizetőképes kereslet a GKI adatai szerint. (Forrás: GKI, 2020. április 16., https://www.gki.hu/wp-content/uploads/2020/04/Kisker-cikk-20200416.pdf).

Ez nem csak azt jelenti, hogy itt érdemes hirdetni, de azt is, hogy stratégiai szempontból a lokális kampányok egyre fontosabbak a meddőszórás csökkentése miatt.

A másik szempont a válság hatására alakult: sokkal kisebb lett a reklámzaj és ezzel együtt a versenytársak közti verseny is csökkent, azonban egyes szektorokban (OTC, élelmiszer, e-kereskedelem) nem volt olyan drámai a visszaesés, mint másutt. A helyimédia-reklámmonitoring alapvető információkat tartalmaz, így alkalmanként a GeoTarget örömmel ad információt a versenytársak aktivitásáról. 

Fontos kiemelni, hogy az iparági mérések eddigi adatai szerint a médiafogyasztás nem csökkent – a megyei előfizetéses lapok esetében nem okozott problémát az otthonmaradás sem az értékesítésükben sem  az olvasottságban, a helyi rádiók, siteok pedig ingyenesek és bizony a hírfogyasztás növekedése itt is lekövethető.

A legutóbbi helyi, cross-médiás mérés 2020. januárjában volt, ennek adatai szerint a cross-médiás napi elérés (beleértve helyi rádiók, siteok, stb. használatát is) 80% fölött van – kíváncsian várjuk, a post-COVID mérések milyen változásokat mutatnak majd. 

A járvány sok változást felgyorsított, a reklámköltésekre azonban köztudottan negatív hatással volt. Ennek  következménye, hogy a helyi médiumok tulajdonosai az eddiginél is nyitottabbak az együttműködésre – a szereplők közti kommunikáció fontossága pedig minden eddiginél jobban megnőtt, érdemes ezt a lokális kommunikációban is kihasználni. 

További hírek:

BLIS a GeoTarget portfóliójában

2020. júniustól a GeoTarget portfóliójában megtalálható a BLIS helymeghatározó hirdetési platformja. A szolgáltatás releváns helyszín alapú célcsoport képzést garantál, jelen idejű hirdetés kihelyezéssel és retargetinggel, lokáció-kompatibilis  kreatívokkal. A GeoTarget szolgáltatásait tartalmazó prezentációs anyag itt letölthető: www.geotarget.hu/rolunk/

Elindult a Mediaspace.global

A Whitereport cégcsoport égisze alatt  többek között a médiapiaci szakemberek közti tudáscsere, kapcsolatok erősítésére  jött létre a Mediaspace.global. A platformon a magyar marketingeseknek külön csoportot  indít az alapító Incze Kinga. A regisztráció ingyenes,  ahogyan a Talk-rovatban a részvétel is, hasonlóan a LinkedIn- vagy a Facebook-csoportokhoz, sőt rendszeres tudáscserét  szerveznek majd az ambiciózus marketingeseknek. Az oldalra itt lehet regisztrálni: https://mediaspace.global/

Vidéki programajánlóval bővül a geotarget.hu

Elindult a GeoTarget vidéki programajánlója, ahol összegyűjtöttük a helyi médiumokban megjelenő eseményeket, rendezvényeket. A programok megtalálhatók oldalunkon: www.geotarget.hu/programok/

További információ: info@geotarget.hu