Az offline vagy hagyományos médiumok versenyhátránya az online médiumokkal szemben, a földrajzilag és demográfiai szempontok szerinti azonnali elérés és mérhetőség hiánya, ezért is szánjunk időt és energiát egy hatékony, klasszikus, helyi reklámkampány megtervezéséhez.
Az online, a hirdetők reklámköltésében évről-évre nagyobb szeletet hasít ki, azonban lokálisan, a hagyományos, vidéki helyi médiumok hatékonysága médiakategóriától függően még mindig jelentős.
2021-re várhatóan csillapul a „COVID-hatás”, kezdje el tervezni a jövő évi helyi reklámkampányát a hagyományos helyi médiumokkal és/vagy a hozzá kapcsolódó digitális platformokon!
Helyi TV
Közel 300 helyi TV csatorna működik Magyarországon, ezek jellemzően az adott település vagy földrajzi régió mindennapi életét bemutató adók, ahol elsősorban helyi tudósítások, riportok, helyi tartalmú összeállítások láthatók. A klasszikus terjesztésen kívül egyre többen elkezdték felépíteni a digitális, elsősorban közösségi média platformokat, a műsorok a TV csatorna Facebook oldalán és/vagy Youtube csatornáján is megtekinthetők. A helyi TV magas költségvetésű médium, jellemzően a 10.000 fő feletti lakosságú településeken működnek. A helyi TV nézői összetételéről kevés információval rendelkezünk, nincs nézettségi adat, de a digitális platformokról letöltött videós tartalom nézői számából vonhatunk le következtetéseket.
Hogyan hirdessünk a helyi TV-ben?
Hirdetési szempontból magas gyakoriság indokolt, vagyis minden gyártott tartalomban elhelyezett 30 mp reklámspot és a közösségi médiában feltöltött video tartalom elé elhelyezett, un. pre-roll hirdetés.
Helyi Újság
Az 1000 fő feletti magyarországi települések jelentős részében működik helyi, nyomtatott (jellemzően önkormányzati) újság. Az újság minősége, oldalszáma és a megjelenések gyakorisága az önkormányzati finanszírozás és/vagy a településen működő cégek reklámozási mértékétől függ. Az újságokat ingyenesen terjesztik, a település összes postaládájába bekerülnek, az idősebb generáció elsődleges hírforrása. A nagyobb települések nyomtatott újságjainak többsége rendelkezik saját weboldallal és közösségi média platformmal, ezek szinergiája biztosítja a különböző célcsoportok elérését.
Hogyan hirdessünk helyi újságban?
Hirdetési szempontból grafikussal megtervezett, minimum ¼ vagy ½ oldalas hirdetés javaslunk. Kérjünk a kiadótól kombinált reklámajánlatot a teljes portfólióra és tervezzük meg a digitális felületen megjelenő hirdetésünket, ami kompatibilis a nyomtatott újságban megjelenővel.
Helyi Rádió
Hazánkban közel 100 helyi rádió működik, ezek részben hálózatos (valamelyik országos adó helyi csatornája), részben önálló, lokális csatornák. Az adók elsődlegesen a hirdetők reklámköltéseiből finanszírozzák működésüket. A hirdetési felület audio tartalomra nyújt lehetőséget, ezért fontos a jó „hangzás”, a jól megfogalmazott szöveges tartalom és a jól időzített hangeffektek. Az ideális rádiós spot, amikor a hallgató vizuális képekre is asszociál.
Hogyan hirdessünk helyi rádióban?
Hirdetési szempontból 1-2 héten keresztül napi 3-4 megjelenést javasolunk, reggel és délután, drive-time időszakban, amikor a legmagasabb a rádióhallgatók elérése.
Helyi outdoor és ambient média
Elsősorban megyeszékhelyeken számtalan kültéri és ambient (környezetünkben fellelhető) reklám megjelenési lehetőség áll a hirdetők rendelkezésére. Oszlopreklám, irányító táblák, épületháló, járműreklám, egyedi tábla parkolóban, plazaban, stb., a hirdető széles palettából választhat.
Hirdetési szempontból a kommunikációs üzenet és a lokáció határozza meg a hatékony megjelenés jellegét, kérje szakértő segítségét.
A médiapiac alapos ismeretével és előkészítő tervezéssel egy-egy településen érdemes kihasználni helyi médiumok hatékonyságát. Médiakategóriára tervezett kreatív ötletekkel és a médiafelületek közötti szinergiával érhetjük el sikeresen célcsoportunkat. Több időt és energiát igényel a tervezési szakasz, mint egy online reklámkampány esetében, de a klasszikus helyi médiumok sokszínűsége és hatékonysága még mindig megkérdőjelezhetetlen.
Segítünk megtervezni helyi reklámkampányát, keressen Bennünket bizalommal!
További információ:
info@geotarget.hu