100 éve a folyékony arany, napjainkban BIG DATA………
A XIX-XX. Század elején a kőolaj – minden kontinensre kiterjedő- uralmát a robbanómotorok feltalálása hozta meg.
A folyékony arany számtalan vállalkozó, korábban elképzelhetetlen, meggazdagodását és hatalmát eredményezte. Az egyik legsikeresebb, a Standard Oil alapítója, John Davison Rockefeller az 1880-as években a világ olajfinomító kapacitásának 90%-át birtokolta.
Képzeljük el, hogy az online tér 90%-át egy személy tulajdonolja, az összes felhasználó adatait egy adatbázisban tárolja és használja. Erre hajt az összes high-tech cég, napjaink Jedi kardja, virtuális aranya a BIG DATA, erősebb és hatékonyabb, mint korábban bármelyik más fegyver, az offline szolgáltatók metamorfózisának, a webáruázak footfall(vásárlószám) orientált vízióinak vágyott hulló csillagja.
De mi is az a BIG DATA?
Leegyszerűsítve, a big data, mint fogalom a nagy mennyiségű, nagy sebességgel változó és nagyon változatos adatok feldolgozásáról szól. (Forrás: Wikipedia)
Kik rendelkeznek ilyen adatokkal?
A legnagyobb adatbázissal a Google és a Facebook rendelkezik, de olyan integrált rendszerek is működnek, amelyek digitális készülékeken keresztül mérik, és a mesterséges intelligencia által irányított algoritmusok segítségével letapogatják/profilozzák a fogyasztói szokásokat. Igen, azt is tudják, hol voltál, hol vagy, mit fogyasztottál és éppen mit fogyasztasz, sőt, előre kitalálják, mi akarsz majd a jövőben fogyasztani.
Jó ez neked, mint vállalkozónak?
Igenis, meg nem is. Igen, mert a releváns üzeneteket tűpontosan el tudod juttatni a potenciális fogyasztóhoz. Igen, mert ha kiismered magad a digitális platformok sűrűjében, és tudod, mire használd ezeket az adatokat, akkor megvalósul a hatásos üzenet-kreatív-platform szinergia, a legjobb ár-érték arányban, és a leghatékonyabban éred el fogyasztóidat.
Nem, mert az adat nem a tied, függsz ezektől a szolgáltatóktól, sok-sok pénzt költesz reklámra, ami nem biztos, hogy mindig eléri a kívánt célt.
Miért van szükséged erre?
Saját adatbázist építesz, lesz BIG DATA-d, a vevőid megtartására fókuszálsz, hűségakciózol. A potenciális vevőidnek pedig akciót hirdetsz és megpróbálsz minél több adatot összegyűjteni azokról, akik érdeklődtek a szolgáltatásaid, termékeid iránt. Ezzel még nem írtam sok újdonságot, de ha a vevőidről olyan GDPR kompatibilis adataid is vannak, amelyek a fogyasztói szokásaik jövőben várható vagy előre nem látható változására is válságálló iránymutatást biztosít, akkor megéri ebbe több energiát fektetni.
Oké, de hogyan, hiszen Te a saját termékedhez, szolgáltatásodhoz értesz?!
Neked a BIG PICTURE – t kell látnod, Te ismered a termékedet, szolgáltatásodat és a potenciális célcsoportodat. Te tudod, honnan hová szeretnél eljutni. Nagyon sok hatékony kommunikációs megoldás létezik az online térben, a legmegfelelőbbre kérd marketing szakértő(k) segítségét, aki platform független és ismeri a digitális BIG PICTURE-t. Neked mindegy az AV, Impression, CT, Footfall és hasonló digitális kifejezések eredménye, neked az a fontos, hogy növeld az eladásaidat, és minden egyes reklámra fordított forint többszörösét keresd vissza. Ehhez elengedhetetlen, hogy rengeteg hasznos adattal rendelkezz!