Amikor én még kissrác voltam……

Szüleink, nagyszüleink gyakran nosztalgiáznak, szeretik felidézni a múltat, amikor a komfortzónájukban sikeresen vették az élet kisebb-nagyobb akadályait.

A kor előrehaladtával egyre nehezebb adaptálódni, kevesen gondolták például az analóg 80-as években, hogy a kötelező iskolai orosz nyelvtanulás helyett a jövőben elég lesz egy fordító applikációval (felszerelt) feltöltött okos telefon, amely a világ bármely táján, (majdnem) bármelyik nyelven, hangnemben képes kommunikálni.

A digitális iparág rohamtempóban fejlődik, a mai generáció beleszületik, és már kisgyermek korában beszippantja. Nekünk és szüleinknek marad a folyamatos tanulás, és megújulás lehetősége.

Az új vállalkozói generáció origója az online tér, el sem kezdenek olyan vállalkozást, aminek nincs digitális „lába”. A régi vállalkozóknak muszáj megtanulni és lekövetni a változásokat, adaptálódni az új helyzethez, különben úgy járnak, mint az idősebb korosztály, a múltban nosztalgiáznak, majd szép lassan a sikeres vállalkozás az iparág peremén találja magát.

Tapasztalat és folyamatos megújulás kombinációja: ez a hatékony fegyver a digitális csatatéren. Harcedzett katonákkal és az „online anyatejen” edződött fiatal, kreatív szakemberekkel be tudjuk venni iparágunk csatatereit!

Az eNET.hu 2019 májusában végzett online kutatása alapján, a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka, (közel 5,3 millió fő) használ okos telefont. Az alább bemutatott okos telefonokon működő szolgáltatás napjaink egyik leginnovatívabb megoldása.

A fenti példán vizsgáljuk meg, hogy’ működik, miként toborozzunk okos telefonokon saját hadsereget (vevőket)?

Hívjuk a régi, hűséges, veterán katonákat!

Vegyük elő a múltbeli harcosok listáját, hiszen a mobiltelefonjaik (Device) azonosítója (ID) rendelkezésünkre áll. Egy algoritmus segít nekünk abban, hogy megtudjuk, ezek az eszközök az elmúlt 12 hónapban hol voltak aktívak és katonáink a listán megadott címeken tartózkodtak (Geotargeting).  Akiket a célterület közelében a toborzás ideje alatt bemérünk (Audience), vagy korábban a célterületen megfordultak (Path), közvetlenül a mobil telefonjukon tudjuk elérni böngészés- vagy applikációk használata közben, plusz akár otthoni környezetükben is tableten vagy asztali számítógépen (Habits to Home), display/banner vagy akár rich media (interaktív megjelenések, video) tartalmakkal.

Ha katonánk játszik, időjárás-jelentést néz, híreket olvas a legolvasottabb híroldalakon, viberezik, rögtön megjelenik az üzenetünk:

Nincs kecmec, látjuk, hogy toborzó üzenetünk megjelent a célszemélyek eszközén (AV), felkeltette-e az érdeklődését és ráklikkelt-e (CT), majd később valóban megjelent-e (Footfall) a sorozás helyszínén vagy szabotálja a katonai szolgálatot. Minden mérhető, átlátható, transzparens!

Keressünk új, potenciális katonákat!

A behatárolt célterület pár nm-es is lehet, ezért is fontos, hogy a lehető legpontosabb legyen a merítésünk. (Akár a konkurenciánál jártakat is megcélozhatjuk!)

A behatárolt célterületen az elmúlt 12 hónapban aktív okos telefonokat használókra célzunk, amelyek – a közösségi médián kívüli – alkalmazásokat, weboldalakat használják. Bár egyes social media felületek (pl. Facebook) vagy a Google Ads display hirdetéseinek megjelenítése is behatárolható célcsoport és lokáció (csak több száz méter pontossággal) szerint a jelen idejű elérés során, azonban historikus adatokkal nem rendelkeznek a célközönség mozgására vonatkozóan, az általunk kínált platform viszont hozzáfér ezekhez az adatokhoz is, így geotargetált remarketingre (a célterületen a múltban használt eszközön megjelentetett újbóli megjelenés) ez az egyetlen hatékony eszköz

Az okos telefonok többsége szinkronizál célalanyunk egyéb eszközeivel (tablet, asztali számítógép) is, így az illető elérése nem feltétlenül kell a jelen idejű mobil elérésre korlátozódjon, hiszen míg úton-útfélen inkább a mobil applikációk használata a jellemző, addig az otthoni nyugodt környezetben a weboldalak böngészése során megjelenő üzenet ad jobb esélyt az érintett megszólítására.

A célcsoportunk alapján válasszuk ki, kit és milyen üzenettel célozzunk meg. A fenti példánál maradva a fiatal katonáknak pl. életpályamodellt, a tapasztaltabbaknak önmegvalósítást, életérzést, kiteljesedést kínálunk. A különböző üzenetek rotálhatók, időzíthetők, lokáció, célcsoport, stb. függvényében, további rugalmasságot és hatékonyság növelést biztosítva a már önmagában is unikális geotargetáló rendszernek.

A COVID járványnak hamarosan vége, felélénkül újra a gazdaság, legyen a nyertese a megváltozott fogyasztói szokásoknak, legyen 2021-re hatékony, digitális mobiltelefon stratégiája.