Tavaly szeptemberhez képest duplájára emelkedett a papír ára. A COVID alatt megtépázott lokális nyomtatott újságok kisebb szereplőinek ez volt az utolsó szög a koporsójába.
A nyári időszakban különösen fájdalmas a hirdetők számára Észak-Balaton egyetlen régiós reklámújságjának megszűnése, • Balatoni Tükör © • Az Északi part hirdetési partnere (balatonitukor.com), a 28 éves Esztergom és környékén megjelenő 33-as Piac https://33aspiac.com reklámújság pedig teljesen áttért az digitális kiadásra.
A növekvő papírárak hatottak a kiskereskedelmi cégek nyomtatott katalógus és szórólapozási szokásaira is, felgyorsult a digitális felületekre „átterelés” folyamata.
A megmaradt piaci szereplők súlya felértékelődik, a helyi tartalomszolgáltatók, – elsősorban az önkormányzati újságok- változatlan intenzitással és példányszámmal megjelennek. A növekvő költségeket a médiafogyasztók és a hirdetők megnyerésével ellensúlyozzák, a közszolgálati célok mellett egyre fontosabb a piaci környezet megteremtése, a hirdetők kiszolgálása.
2022. áprilisában a Geotarget Kft. különleges megbízást kapott, meghatározott településeken (1 000 – 20 000 fő közötti lakosság) lokalizált szórólap gyártás és a megjelölt időszakon belül a helyi újságba behúzás volt a feladatunk.
Jellemzően ingyenes, postaládás terjesztésű önkormányzati vagy helyi, kereskedelmi tartalomszolgáltató lapok vállalták az együttműködést, közülük egyik sem bonyolított korábban szórólap behúzást. A helyi újság szakembereinek segítségével kisebb, lokális nyomdákban kerültek a szórólapok kinyomtatásra, ezzel csökkentve a gyártási és szállítási költséget, valamint biztosítva, hogy a szórólap minősége és mérete megegyezzen az újsággal. A megjelenések a tervezett időpontban és terjesztésben kerültek kivitelezésre.
Geotargetált offline médiumokkal elérhetjük a digitálisan érett, valamint az offline célcsoportokat, a költségek optimalizálásával pedig a közösségi médiafelületekkel szembeni versenyképességet.