Ötvözzük a fiatal szakemberek digitális tudását az érettebb korosztály emocionális, tapasztalati szemléletével?
Se veled, se nélküled?
Üzleti megbeszéléseken rendszeresen szembesülünk a 40 év feletti kis- és középvállalati cégvezetők közösségi médiával kapcsolatos aggályairól, vajon érdemes időt, energiát „pazarolni”, pénzt költeni ezeken a platformokon?
A cégvezetők többsége egyetért azzal, vállalatuk számára szükség van a közösségi médiára, egyes cégvezetők számára se veled, se nélküled kapcsolat, másoknak win-win helyzet.
Teher alatt nő a pálma
Számtalan publikáció, elemzés, tanulmány, kutatás olvasható a hatékony Facebook és Instagram posztokról, mégis 40 év felett, tanulható a közösségi média működése?
A nyelvtanuláshoz hasonlóan, idősebb korban nehezebb tanfolyamon vagy magántanárnál megtanulni, azonban, ha van egy alap szókincsünk és külföldön rá vagyunk kényszerülve, rövid idő alatt elsajátítható.
A közösségi média, mint üzleti platform használatának elsajátításához hasonlóan kell hozzáállnunk, ha van egy felhasználói szintű tudásunk a digitalizációról és a klasszikus marketingről, továbbá megnéztük/elolvastuk a releváns oktató-, videóanyagokat a közösségi média területéről, üljünk le a számítógépünk elé és ugorjunk neki a feladatnak, nem annyira bonyolult, mint feltételezzük. Bőven elég, ha annyira megtanuljuk a platformok működését, hogy megértsük és irányítsuk a hozzáértő professzionális szakembereket.
Az elsősorban fiatalokból, többnyire „Z” generációs szakemberekből álló digitális ügynökségek, szakemberek “anyatejjel beivódott” online tudásával nehéz versenyezni, ami számukra hiányos, az adott területhez kapcsolódó szakmai tudás, a kapcsolati tőke és a több évtizedes munka, értékesítési és marketing tapasztalat.
Egyedül nem megy
Mennyire vonjuk be tehát a szakterületünkre a közösségi média szakembereit vagy fordítva, milyen mértékben tanuljuk meg a közösségi média alapjait?!
Az első előnye, hogy a közösségi médiával kapcsolatos kommunikációs feladatokat teljesen át tudjuk ruházni a szakemberekre, de nem biztos, hogy megfelelően tudjuk őket kontrolálni, motiválni és a mi szakterületünkről edukálni.
Amennyiben a közösségi szakember a közös munka alatt alapszinten megtanítja a különböző platformok működését, kifejleszthetjük az optimális szinergiát; képesek vagyunk megérteni a platformok üzleti hasznát és segíteni, irányítani tudjuk a profi szakembereket.
A Geotarget Kft.-nél az alábbi partnereink Facebook és Instagram oldalát kezeljük.
Az idősebb, tapasztaltabb kollégák feladata az adott céghez kapcsolódó tartalmi és szolgáltatási stratégia megértése, a hozzá kapcsolódó kommunikációs terv és részletes forgatókönyv kidolgozása, valamint a közösségi média alapszintű oktatása.
A fiatal kollégák feladata a platform kompatibilis szöveg és képi tartalom elkészítése, és a posztok időbeli optimalizálása, a hirdetések beállítása és a hatékonyság elemzése.
Ötvözzük a fiatal szakemberek digitális tudását az érettebb korosztály emocionális, tapasztalati szemléletével!
További információ:
info@geotarget.hu