Az elmúlt hat hónapban, a helyi érdekeltségű médiumok, elérése tartósan magas volt, az országgyűlési választások nem befolyásolták, a változások hibahatáron belül maradtak.
A lokális weboldalak és azok közösségi oldalai, valamint az önkormányzati újságok májusig a 18 év feletti lakosság átlagosan 85%-át, megközelítőleg 6,9 millió főt értek el országosan.
A helyi kötődésű médiumok közönségének közel 60%-a, összesen 4,8 Millió fő legalább érettségivel rendelkezik. A magasabban edukált lakosság nyitottabb a helyi print médiára (50%-os elérés).
Az aggregált értékek szerint Budapest XIV. kerületének lakossága átlag alatt fogyaszt helyi médiát (87 ezer fős elérés), ami leginkább az alacsonyabb online média fogyasztásnak tudható be.
Elért felnőtt lakos, fő | Elérés, % | |
Print elérés | 50 822 | 47% |
Online elérés | 77 203 | 71% |
Aggregált elérés | 86 711 | 80% |
A miskolci lakosság online és print média fogyasztási szokásai egyaránt kiemelkedő (127 ezer fős elérés), így a helyi média fogyasztás is kifejezetten magas a városban.
Elért felnőtt lakos, fő | Elérés, % | |
Print elérés | 72 421 | 52% |
Online elérés | 123 933 | 89% |
Aggregált elérés | 126 751 | 91% |
Az Ipsos a Geotarget Kft. megbízásából, 2021 decemberétől havi rendszerességű országos online kutatással (Computer Assisted Web Interviewing) méri fel a helyi média lakossági percepcióját. A piacvizsgálat célcsoportját a 18-65 éves fogyasztók képezik. A havonta összesen 1.000 fős minta reprezentálja a hazai lakosságot a legfőbb demográfiai ismérvek (így életkor, nem, lakóhely szerinti régió, település típus stb.) szerint.