Az elmúlt hat hónapban, a helyi érdekeltségű médiumok, elérése tartósan magas volt, az országgyűlési választások nem befolyásolták, a változások hibahatáron belül maradtak.

A lokális weboldalak és azok közösségi oldalai, valamint az önkormányzati újságok májusig a 18 év feletti lakosság átlagosan 85%-át, megközelítőleg 6,9 millió főt értek el országosan.

Bázis: 18-65 éves lakosság, N=1.000 / hónap

A helyi kötődésű médiumok közönségének közel 60%-a, összesen 4,8 Millió fő legalább érettségivel rendelkezik. A magasabban edukált lakosság nyitottabb a helyi print médiára (50%-os elérés).

Bázis: 18-65 éves lakosság, N=6.000, dec-máj.

Az aggregált adatok egyre több településen és kerületben biztosítják a reprezentatív mintát, ezért Miskolc, Debrecen, Szeged és Pécs mellett Budapesten a XIII. és XIV. kerületben is elemezhetők a lokális print és online tartalmak médiafogyasztói.

Bázis: 18-65 éves lakosság, N=6.000

Budapest 14.

Az aggregált értékek szerint Budapest XIV. kerületének lakossága átlag alatt fogyaszt helyi médiát (87 ezer fős elérés), ami leginkább az alacsonyabb online média fogyasztásnak tudható be.

Bázis: Budapest 14. ker 18-65 éves lakosság, n=81
Elért felnőtt lakos, főElérés, %
Print elérés50 82247%
Online elérés77 20371%
Aggregált elérés86 71180%

Miskolc

A miskolci lakosság online és print média fogyasztási szokásai egyaránt kiemelkedő (127 ezer fős elérés), így a helyi média fogyasztás is kifejezetten magas a városban.

Bázis: miskolci 18-65 éves lakosság, n=92
Elért felnőtt lakos, főElérés, %
Print elérés72 42152%
Online elérés123 93389%
Aggregált elérés126 75191%

Az Ipsos a Geotarget Kft. megbízásából, 2021 decemberétől havi rendszerességű országos online kutatással (Computer Assisted Web Interviewing) méri fel a helyi média lakossági percepcióját. A piacvizsgálat célcsoportját a 18-65 éves fogyasztók képezik. A havonta összesen 1.000 fős minta reprezentálja a hazai lakosságot a legfőbb demográfiai ismérvek (így életkor, nem, lakóhely szerinti régió, település típus stb.) szerint.