Budapesten mindössze hat kerület lakosságának száma haladja meg a 100 000 főt, ezek közé tartozik a 18-dik.
A peremkerület nagyrészt családi házas beépítéssel és több, sűrűn beépített lakóteleppel a főváros dél-keleti irányában fekszik. Két fő részből áll, Pestszentlőrinc és Pestszentimre.
Ahogy a főváros más kerületeiben, a XVIII. kerületben is, a helyi lakosok közül sokan ingáznak a lakó- és a munkahelyük között, ezért a kerületi médiumok nehezebben érik el a helyi lakosokat, mint a fővároson kívüli települések lokális médiumai.
A médiumok mennyisége is meghatározó, a XVIII. kerületi lakosokra fókuszálóknak nem csupán az országos, de a fővárosi médiumokkal is meg kell küzdeni a helyi lakosok figyelméért.
Az erős konkurencia miatt a kerületi lakosság helyi médiumok iránti affinitása, súlya, jelentősége a lokális hírek, események sokszínű bemutatásán, továbbá a helyi lakosok involválási képességétől függ.
Nyomtatott újságok
A klasszikus újságok közül a Városkép c. önkormányzati havilap a XVIII. kerület meghatározó lokális médiuma, amely havonta, 52 oldalon, 42 000 példányban jelenik meg és terjesztik, minden kerületi postaládába bekerül.
Az aktuális példány itt letölthető: https://www.varosgazda18.hu/varoskep/
Helyi TV
Az önkormányzathoz tartozó TV18 adásai részben a kábelszolgáltatókon keresztül jutnak el a helyi lakosokhoz, de az önkormányzat honlapján és a közösségi médiaplatformokon is elérhetők.
Web: https://www.bp18.hu/hirek/webhirado18
Facebook: https://www.facebook.com/televizio18/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCh1fSLyNFZDzOHv4hdu_4KQ/featured
Helyi online
A kerület első számú információs weboldala az önkormányzat honlapja: https://www.bp18.hu/
A XVIII. (18) kerületnek számtalan közösségi nyílt vagy zárt csoportja működik a Facebookon, ezek közül a https://www.facebook.com/groups/18.kerulet a legnagyobb (35.500) létszámú. A helyi csoportok egyre jelentősebb szerepet töltenek be a helyben élők mindennapjaiban.
A kerületi önkormányzat az Instagramon is aktív, közel 1000 követővel a kerületi önkormányzatok közül az egyik legjelentősebb közösség:
https://www.instagram.com/bp.18.kerulet/
Összegzés
A kerületi offline geotargeting, vagyis hagyományos médiumokon keresztül a helyi lakosság elérése évről-évre csökken, a klasszikus médiafogyasztó generáció kiöregedésével, a digitalizáció, továbbá a közösségi média térnyerésével visszafordíthatatlannak tűnik a folyamat.
A helyi médiaszolgáltatók gyakran „úsznak az árral” és nem fektetnek időt, energiát, pénzt a hagyományos médiakategóriákba, ezért a kerületi médiafogyasztók közül egyre többen az elsődleges információs csatornának a közösségi platformokat választják és gyengül a hagyományos, helyi médiumok és a lokális tartalmú weboldalak pozíciója.
Nem utolsó sorban, amennyiben a kerületben élőknek szóló közösségi platformok tovább erősödnek, azzal elsősorban a közösségi médiatulajdonos jár jól, előbb-utóbb a felépített közösségi csoport egyre értékesebbé válik, azonban a tartalomszolgáltatók mindig „bérlők” maradnak a platformon, függenek a tulajdonos aktuális szabályrendszerétől, kénye-kedve szerint korlátozhat, letilthat és nem utolsó sorban, a bevétel is az övé.
Hosszú távon a megoldás az egyedi tartalomban és azok hatékony terjesztésében rejlik. Ha a helyi médiaszoláltatók a helyiek számára értékes, releváns tartalmat biztosítanak és ezek elérhetőségének folyamatát számukra kedvezően terelik, szabályozzák, továbbá az integrált médiaportfóliót (offline és online) optimalizálják, akkor a kerületi lakosok egyénre vagy szűk célcsoportra szabott lokális tartalomkiszolgálása, platform-függetlenül növeli a helyi médiumok jelentőségét.
A helyi médiumokról bővebb információ:
Keressen Bennünket bizalommal!