Az Ipsos 2021 decemberétől havi rendszerességű országos online kutatással (Computer Assisted Web Interviewing) méri fel a helyi média lakossági percepcióját.
A piacvizsgálat célcsoportját a 18-65 éves fogyasztók képezik. A havonta összesen 1.000 fős minta reprezentálja a hazai lakosságot a legfőbb demográfiai ismérvek (életkor, nem, lakóhely szerinti régió, település típus stb.) szerint.
A lokális weboldalak és azok közösségi oldalai, valamint az önkormányzati újságok az első negyedévben a 18 év felettiek 85%-át, megközelítőleg 6,9 millió főt értek el országosan.
Ötből négy felnőtt lakost megszólítanak a lokális online médiafelületek. Mindez körülbelül 6,5 millió fő. A lakosok 45%-a tájékozódott önkormányzati újságból az első negyedévben, ami 3,7 millió főt jelent az ország felnőtt lakosságára vetítve.
A kutatás hónapról hónapra bővülő adatbázisában fővárosi kerületek és megyei jogú városok szintjén is elemezhető alminták épülnek fel a mérés 12+1 hónapjában. Márciusban Debrecen és Pécs városával gazdagodott a lista.
Áprilistól két újabb megyeszékhellyel és Budapest egyik kerületével bővül az adatbázis.
A helyi médiumokról bővebb információ:
Keressen Bennünket bizalommal!