Az országgyűlési választások kampányhajrájában a helyi tartalomszolgáltató weboldalak és önkormányzati újságok elérése tartósan magas maradt, országosan a 18-65 év közötti lakosság 84%-át érték el*.

Bázis: 18-65 éves lakosság, N=1.000 / hónap

Az 5.000 fős mintán készült kutatás alapján megállapítható, amíg Iskolai végzettség alapján az online fogyasztás lényegében hasonló, az önkormányzati újságok esetében az olvasók aránya az alacsony végzettségűekhez képest a Főiskolát, egyetemet végzettek körében, közel a duplája (29% vs. 50,9%).

Budapest XIII. kerülete esetében az országos átlagnál jóval magasabb az önkormányzati újság elérése (59% vs. 47%), Szegeden és Debrecenben a helyi weboldalak hatékonyabbak (87% vs. 80%), Pécsen az országos átlaggal hasonló az arány (86% vs. 85%).

BUDAPEST, XIII. KERÜLET

bár a helyi média fogyasztás átlagosnak tekinthető, az önkormányzati újság elérése jobban teljesít az országos átlaghoz képest (közel 62 ezer fő).

Bázis: Budapest XIII. kerület, 18-65 éves lakosság, n=86
Elért felnőtt lakos, főElérés, %
Print elérés61 78459%
Online elérés75 13072%
Aggregált elérés88 01584%

SZEGED

a helyi média kiemelkedő hatékonysága főként a lokális weboldalak magas elérésnek (86%, kb. 122 ezer fő) köszönhető.

Bázis: Szeged, 18-65 éves lakosság, n=88
Elért felnőtt lakos, főElérés, %
Print elérés59 87443%
Online elérés120 57186%
Aggregált elérés121 99587%

DEBRECEN

az aggregált értékek szerint a helyi lakosság több helyi médiát fogyaszt, mint az országos átlag (kb. 155 ezer fős elérés).

Bázis: Debrecen, 18-65 éves lakosság, n=85
Elért felnőtt lakos, főElérés, %
Print elérés28 50516%
Online elérés152 69387%
Aggregált elérés154 89388%

PÉCS

a lakosság az országos átlaghoz hasonló arányban fogyaszt helyi médiát, ami 110 ezer főt meghaladó elérést jelent.

Bázis: Pécs, 18-65 éves lakosság, n=86
Elért felnőtt lakos, főElérés, %
Print elérés45 41735%
Online elérés105 39681%
Aggregált elérés111 83786%

*Az Ipsos a Geotarget Kft. megbízásából, 2021 decemberétől havi rendszerességű országos online kutatással (Computer Assisted Web Interviewing) méri fel a helyi média lakossági percepcióját. A piacvizsgálat célcsoportját a 18-65 éves fogyasztók képezik. A havonta összesen 1.000 fős minta reprezentálja a hazai lakosságot a legfőbb demográfiai ismérvek (így életkor, nem, lakóhely szerinti régió, település típus stb.) szerint.