Az országgyűlési választások kampányhajrájában a helyi tartalomszolgáltató weboldalak és önkormányzati újságok elérése tartósan magas maradt, országosan a 18-65 év közötti lakosság 84%-át érték el*.
Az 5.000 fős mintán készült kutatás alapján megállapítható, amíg Iskolai végzettség alapján az online fogyasztás lényegében hasonló, az önkormányzati újságok esetében az olvasók aránya az alacsony végzettségűekhez képest a Főiskolát, egyetemet végzettek körében, közel a duplája (29% vs. 50,9%).
Budapest XIII. kerülete esetében az országos átlagnál jóval magasabb az önkormányzati újság elérése (59% vs. 47%), Szegeden és Debrecenben a helyi weboldalak hatékonyabbak (87% vs. 80%), Pécsen az országos átlaggal hasonló az arány (86% vs. 85%).
bár a helyi média fogyasztás átlagosnak tekinthető, az önkormányzati újság elérése jobban teljesít az országos átlaghoz képest (közel 62 ezer fő).
Elért felnőtt lakos, fő | Elérés, % | |
Print elérés | 61 784 | 59% |
Online elérés | 75 130 | 72% |
Aggregált elérés | 88 015 | 84% |
a helyi média kiemelkedő hatékonysága főként a lokális weboldalak magas elérésnek (86%, kb. 122 ezer fő) köszönhető.
Elért felnőtt lakos, fő | Elérés, % | |
Print elérés | 59 874 | 43% |
Online elérés | 120 571 | 86% |
Aggregált elérés | 121 995 | 87% |
az aggregált értékek szerint a helyi lakosság több helyi médiát fogyaszt, mint az országos átlag (kb. 155 ezer fős elérés).
Elért felnőtt lakos, fő | Elérés, % | |
Print elérés | 28 505 | 16% |
Online elérés | 152 693 | 87% |
Aggregált elérés | 154 893 | 88% |
a lakosság az országos átlaghoz hasonló arányban fogyaszt helyi médiát, ami 110 ezer főt meghaladó elérést jelent.
Elért felnőtt lakos, fő | Elérés, % | |
Print elérés | 45 417 | 35% |
Online elérés | 105 396 | 81% |
Aggregált elérés | 111 837 | 86% |
*Az Ipsos a Geotarget Kft. megbízásából, 2021 decemberétől havi rendszerességű országos online kutatással (Computer Assisted Web Interviewing) méri fel a helyi média lakossági percepcióját. A piacvizsgálat célcsoportját a 18-65 éves fogyasztók képezik. A havonta összesen 1.000 fős minta reprezentálja a hazai lakosságot a legfőbb demográfiai ismérvek (így életkor, nem, lakóhely szerinti régió, település típus stb.) szerint.