A nyomtatott újságok iparági nehézségei, a megnövekedett költségek ellenére, havonta nagyjából 4 millió példányban jelenik meg önkormányzati lap Magyarországon.

Olvasótáboruk még mindig jelentős, az Ipsos 2022-es kutatása alapján Magyarországon a 18-65. év közöttiek 44%-a* havi rendszerességgel fogyaszt önkormányzati újságot. Az olvasók között többségben vannak a férfi­ak.

A 60 év felettiek több mint fele, a 30–39 éves korosztály 38,2%-a olvassa a helyi híreket. A kutatásban résztvevők 49.1%-a főiskola vagy egyetemi, 46.1% középiskolai, 44,2% szakmunkásképző végzettségű.

A hiperlokális médiumok reklámértékesítésével foglalkozó Geotarget Kft. iparági összefogást kezdeményezett, amelyben az önkormányzati újságokat népszerűsítő hirdetés elhelyezését vállalták a résztvevők.

A kampány résztvevői az önkormányzati újságok piaci pozíciójának megerősödésére és a hirdetők reklámköltésének növekedésére számítanak.

További információ:

Hauk.zoltan@geotarget.hu

+36306282568

*Az Ipsos a Geotarget Kft. megbízásából 2021 decemberétől havi rendszerességű országos online kutatással (Computer Assisted Web Interviewing) méri fel a helyi média lakossági percepcióját. A piacvizsgálat célcsoportját a 18–65 éves fogyasztók képezik. A havonta összesen 1000 fős minta reprezentálja a hazai lakosságot a legfőbb demográfi­ai ismérvek (így életkor, nem, lakóhely szerinti régió, településtípus stb.) szerint.

Megjelent hirdetések az önkormányzati újságokban