Magyarországon 2024. június 9-én tartják az önkormányzati választásokat. Az önkormányzati választások általában jelentős hatást gyakorolnak a lokális híroldalak olvasottságára.

A helyi lakosok általában aktívabban követik a helyi politikai eseményeket és információkat keresnek a jelöltek, programok és kampányesemények kapcsán, ezért a lokális híroldalak friss információkat, elemzéseket, riportokat és interjúkat készítenek a helyi választási folyamatról és a politikai eseményekről. A választások közeledtével a híroldalak gyakran készítenek elemzéseket, előrejelzéseket és felméréseket a várható eredményekről. Ezek az anyagok vonzzák az olvasókat, ennek eredményeként növekszik a híroldalak iránti érdeklődés és látogatottság.

A választási kampányok során számos esemény, vitafórum és találkozó szerveződik, amelyekről a híroldalak beszámolnak. Az emberek szeretnék megismerni a jelöltek véleményét, terveit és álláspontjait, ezért ezek az események vonzzák a figyelmet és növelik az olvasottságot.

A politikai verseny és a kampányok során előforduló feszültség, viták és esetleges botrányok is növelik az emberek érdeklődését a helyi politikai történések iránt. Az ilyen eseményekről szóló hírek gyakran magasabb olvasottságot generálnak.

A híroldalak nem csak információt szolgáltatnak, hanem arra is ösztönzik az olvasókat, hogy vegyenek részt a választásokon. Ezzel összefüggésben olyan cikkek és anyagok is megjelenhetnek, amelyek arra buzdítják az embereket, éljenek szavazati jogukkal, tájékozott döntéseket hozhassanak a szavazás során.

A fenti tényezők együttesen azt eredményezik, hogy az önkormányzati választások időszakában nő az olvasottság a lokális híroldalakon.  

Magyarországon nagyjából 200 weboldal működik, amely elsősorban az adott település híreit publikálja. Megyei jogú városokban gyakori, hogy több hír- és szórakoztató portál szolgáltat tartalmat, amelyek közül előnyt élveznek azok a szolgáltatók, akik erős lokális kapcsolatrendszerrel rendelkeznek. A településeken a hírek, események elsődleges forrása jellemzően a helyi önkormányzat.

Az Ipsos 2022.január – 2023. júliusi összevont (N=18.000) helyi médiakutatási eredményei alapján a 18-65. év közötti lakosság 80%-a szokott tájékozódni interneten a helyi (azaz lakóhelyéhez köthető) weboldalakról vagy azok YouTube, Facebook oldalairól.

Alábbiakban közöljük a vármegye jogú városok TOP 25 tartalomszolgáltatóját.

További információ: info@geotarget.hu